Subject: RE: DP044600 Narva mnt 172 kinnistu DP - koostöö
From: "Anna Petrova | K-Projekt" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Cc: "Liis Korp" <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Jun 2024 09:12:50 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Esitame Terviseametile koostöö jätkamiseks Tallinnas Narva mnt 172
kinnistu detailplaneeringut (DP044600).

Detailplaneeringu materjalid on kättesaadavad lingilt:

<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/Epm-a5Eq9ZNAhSaI8NdhMEkBXvoD03HsUvZ
jr0Jc2v0AWA?e=GxbEZM>  2024-05-13 TLPA

Allpool kirjavahetusesse on lisatud kommentaarid (rohelise tekstiga)
esitatud arvamusele.

Lugupidamisega

Anna Petrova, MSc
projektijuht
mob: +372 522 3816
e-post: [email-masked]
 <https://kprojekt.ee/>

 <https://www.facebook.com/K-Projekt-192521614540782/>
<https://www.instagram.com/kprojekt_as/>
<https://www.linkedin.com/company/k-projekt-as>
<https://www.youtube.com/channel/UCq5sAmeYzl86isPj902KZWA>

From: Liis Korp <[email-masked]>
Sent: Wednesday, January 3, 2024 2:34 PM
To: Anna Petrova | K-Projekt <[email-masked]>
Subject: Vs: DP044600 Narva mnt 172 kinnistu DP - koostöö

Tere

Esitasite Terviseametile (edaspidi amet) Narva mnt 172 detailplaneeringu
materjalid arvamuse saamiseks koostöö raames.

Narva mnt 172 kinnistu asub Lasnamäe linnaosas, Narva maantee, Priisle tee
ja Ussimäe tee vahelises kvartalis. Planeeringu maa-ala suurus on 3,36 ha.
Detailplaneeringu koostamise eesmärk on moodustada ärimaa sihtotstarbega
kinnistust kaks elamumaa sihtotstarbega ning üks äri- ja elamumaa
sihtotstarbega krunt ning määrata moodustatavatele kruntidele ehitusõigus
kuni 7 maapealse ja kuni 2 maa-aluse korrusega korterelamute ning
äriruumidega korterelamute ehitamiseks.

Detailplaneeringu materjalid sisaldasid HENDRIKSON& KO poolt läbi viidud
mürahinnangut (töö nr 22004427 , 26.10.2022), mille eesmärgiks määrata
planeeringualal esinev liiklusmüra tase olemasolevas olukorras päevasel ja
öisel ajaperioodil. Piirkonna mürasituatsiooni mõjutavaks teguriks on
peamiselt uuringualaga põhjasuunast külgnev Narva mnt ja alaga
lõunasuunast piirnev Priisle tee. Lisaks arvestatakse mürauuringus ka
kaugemal asuvate teedega (sh Ussimäe tee). Teisi olulisi müraallikaid
planeeringuala lähiümbruses teadaolevalt ei leidu. Olemasoleva olukorra
liikluskoormuste lähteandmetena kasutati Tallinna linna veebilehel
esitatud avalikke andmeid Tallinna tänavate liikluskoormuste kohta (2016.
a õhtuse tipptunni liikluskoormused, Stratum OÜ). Müra modelleerimisel
võeti liikluskoormuseks mõnevõrra suurem väärtus.

Lasnamäe elamualade üldplaneeringu järgi asub Narva mnt 172 kinnistu
korterelamute alal, ettevõtlusala kõrvalotstarbega (Ek+B). Planeeringu
alale rakenduvad keskkonnaministri 16. detsembri 2016. a määruse nr 71
„Välisõhus leviva müra normtasemed ja mürataseme mõõtmise, määramise ja
hindamise meetodid“ (edaspidi KeM määrus nr 71) lisas 1 kehtestatud II
kategooria piirväärtused, mis on päeval 60 dB (teepoolsel küljel 65 dB) ja
öösel 55 dB (teepoolsel küljel 60 dB). Mürahinnangust selgus, et
olemasolevas olukorras levib planeeritavate hooneteni päeval kuni 65 dB
(teepoolsel küljel 68 dB), öösel kuni 56 dB (teepoolsel küljel kuni 58
dB). Eeltoodust tulenevalt ületavad planeeritava hooneni levivad
liiklusmüra tasemed olemasolevas olukorras päevasel ajaperioodi nii
mitte-teepoolsel, kui ka teepoolsel küljel KeM määruse nr 71 lisas 1
kehtestatud liiklusmüra normtasemeid. Öisel ajaperioodil ületavad
liiklusest tingitud müratasemed mitte-teepoolsel fassaadil liiklusmüra
normtaset.

Detailplaneeringuga kavandatu (äri- ja elamispindade segafunktsioon)
vastab III kategooria müratundliku ala (keskusemaa) kirjeldusele, sh tuleb
müratundliku ala kategooria määramisel arvestada, et ka planeeringuala
kontaktvööndis paiknevad äriruumidega kortermajad ning äri- ja elamumaad.

Mürahinnangus kasutati olemasoleva olukorra hindamiseks 2016. aasta
liiklusuuringu andmeid, mis on käesolevaks hetkeks juba üle 6 aasta vanad.
Liikluskoormuse kirjeldamiseks võeti aluseks mõnevõrra suurem
liikluskoormus, mis on ameti hinnangul prognoosimine ning ei näita
reaalset hetkeolukorda. Ameti hinnangul oleks vajalik uue mürahinnangu
koostamine (vajadusel koos müra leevendavate meetmetega), mis näitaks
käesoleval hetkel esinevat müraolukorda, et kaaluda planeeringu
kooskõlastamist.

Täidetud. Mürahinnang on täiendatud. Uuringus on käsitletud liiklusmudeli
andmed seisuga jaanuar 2024. Uuring vt lisa 4.4, kättesaadav lingilt
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/EgWKf3dkC4NGi5adInPN76cBFkteGTyRf7-
9GPT89jlosA?e=uqqjC7>  4_Lähteandmed

Vajalik on koostada detailplaneeringu raames mürahinnang ka perspektiivse
olukorra kohta, et saaks müraleevendavate meetmete valikul müra muutuvat
olukorda arvesse võtta. Amet juhib tähelepanu, et perspektiivse  (ja
olemasoleva) mürahinnangu koostamise nõue tuleb keskkonnaministri
03.10.2016. a määrusest nr 32 „Välisõhus leviva müra piiramise eesmärgil
planeeringu koostamise kohta esitatavad nõuded“.

Täidetud. Uuringus on esitatud hinnang perspektiivse olukorra kohta.  Vt
uuringu peatükk 4.2 Tulemuste analüüs.

Lugupidamisega

Liis Korp

vaneminspektor (keskkonnatervis)

põhja regionaalosakond

+372 5552 5830

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on konfidentsiaalne ning mõeldud kasutamiseks kirja päises
nimetatud isikule/asutusele. Käesoleva kirja mistahes viisil kasutamine
või kopeerimine isiku poolt, kes ei ole märgitud selle adressaadiks, on
keelatud. Kui te olete saanud käesoleva kirja ekslikult, palume sellest
koheselt teavitada kirja saatjat ning kustutada saadud kiri koos kõikide
lisadega.

Saatja: Anna Petrova | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 7. detsember 2023 15:43
Adressaat: TA Info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: DP044600 Narva mnt 172 kinnistu DP - koostöö

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere Terviseamet

K-Projekt AS koostab Tallinnas Narva mnt 172 kinnistu detailplaneeringut
(DP044600) ning seoses sellega palume koostööd.

Detailplaneeringu materjalid on kättesaadavad lingilt:

<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/Eim97vkxmHJOmLUH7455U_IBe6eUb4-eH6O
0CTP7yeoK3Q?e=4y0let> 2023-12-07 ametitele eelkoostöö

Lugupidamisega

Anna Petrova, MSc
projektijuht
mob: +372 522 3816
e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://kprojekt.ee/>

 <https://www.facebook.com/K-Projekt-192521614540782/>
<https://www.instagram.com/kprojekt_as/>
<https://www.linkedin.com/company/k-projekt-as>
<https://www.youtube.com/channel/UCq5sAmeYzl86isPj902KZWA>